onsdag 30 oktober 2013

Österängens IP och konstgräs


Jag och Niina tog en promenad runt Fålhagen och de delar av stadsdelen där vi inte går så ofta. Så småningom hamnade vi på Österängens IP (jag ska stava rätt framöver). Där håller man på att lägga konstgräset på plats. Spännande. Det ser ut att vara någon form av oljegrus som man har direkt under gräset. Det visste jag inte. Kul att det investeras i Fålhagens bästa idrottsplats. Vi lyckades dessutom ta en närbild eftersom porten var öppen. Tydligen så jobbar man här även på helgerna. Bra. Jag pratade med en fålhagenbo och han hoppades på att det ska spelas vanlig fotboll på konstgräset också. Det återstår att se men i vår blir det student-VM i amerikansk fotboll i alla fall :).

Naturgräset är kraftigt hotat som material på idrottsanläggningar. Bostadsrättsföreningarnas gårdar som har naturgräs är också hotade. Av någon anledning verkar folk tycka att det är OK att parkera på gräsmattor. Fascinerande. Jag funderar på att kopiera och sätta upp en skylt lik den här nedan i vår bostadsrättsförening.


0 kommentarer:

Skicka en kommentar