onsdag 15 augusti 2012

Parkeringsförbudet syns inte



Vi var på en kvällspromenad häromdagen. Det är alltid roligt att gå runt i Fålhagen eftersom det är så lugnt och stilla. Dessutom så är det bra att ta en liten promenad på kvällen när man ändå ska till Coop nära för att köpa lite mat. Jag storkonsumerar bananer och äpplen just nu.

På Liljegatan, nära Coop vet jag att det finns en skylt som förbjuder parkeringen längs gatan. Kan du se skylten? Testa gå förbi där när det är lite mörkt. Skylten är helt omöjlig att se. Jag skrev om samma skylt redan förra året när våra kompisar fick böter när de parkerade här i mörkret. Det är samma problem som förra året. Busken skymmer sikten. Jag undrar vems ansvar det är att skylten syns även för dem som inte bor längs gatan. Vad kan man göra åt det här?


1 kommentarer:

Anonym sa...

kommunen, elelr dears gatukontor.
Det man kan göra är väl i att dokumnetera hur dåligt den syns efter att ha åkt på böter och väögra betala. Nästan säkert att domstolen går på din linje.
Alternativt kan du ju försöka med något av kommunalråden som bor i närheten (om jag minns rätt bor väl bäde kds och mps i kvarteret eller precis utanför.

Skicka en kommentar