torsdag 17 oktober 2013

IOGT-NTO i centralpassagen och en hälsosam fålhagenbo



IOGT-NTO gör mycket reklam just nu. Jag har sett dem i centralpassagen flera gånger när jag skyndat mig till bussen. Jag ska ju vara nykter ända till slutet av maj 2014 så jag har ju funderat på att prata med dem om ett tidsbegränsat medlemskap i IOGT-NTO. Seriöst, jag tycker att den möjligheten borde finnas eftersom jag tröttnar på saker ganska snabbt och handen på hjärtat, det är väl bättre att man är alkoholfri en period av sitt liv än inte alls, eller? Ja, jag är rastlös. 

Har jag märkt några effekter av att vara alkoholfri? Nja, jag är 80 sekunder långsammare på milen jämfört med förra året. Å andra sidan höll jag på med intensiv maratonträning just då. Och å andra sidan så är jag 22 sekunder snabbare på 4 km jämfört med förra året. I år håller jag på att ordna en maratonvikt till nästa år. Kanske är det viktminskningen på 4,5 kg som är följden av den alkoholfria dieten. Och att vara utan alkohol är mycket lättare än att vara utan internet, Facebook eller glass...laktosfri glass från Fålhagens Coop nära :). 

P.S. Jag var tvungen att bifoga bilden med blodtrycket och pulsen. När pulsen ligger på 43 är jag i toppform så det är en bit kvar. Hjälper det att vara alkoholfri för att nå dit? 


0 kommentarer:

Skicka en kommentar