fredag 18 september 2015

Uppsalas cyklister...

Jag har vabbat några dagar nu och i torsdags passerade jag resecentrum där kommunen var ute och informerade om cykelbanorna. Jag har nog skrivit om Uppsalas cyklister förr, men nyligen upptäckte jag att cyklisterna i Uppsala blivit ännu mindre smidiga. Det är väl en sak att de cyklar på trottoaren, särskilt vid Sammariterhemmet men på många andra platser också. Det är sjukt jobbigt när man ska försöka få plats där med barnvagn också.

Men det som är det minst genomtänkta såg jag i fyrcykelbanekorsningen nära statyn Chain of events. Där muren dessutom skymmer en riktning rätt så effektivt och fotgängarna hoppar lite hit och dit och sånt. Där har nu några börjat parkera på cykelvägen vilket leder till att cyklisterna då cyklar på fotgängarnas sida. Totalt katastrofalt.

Nej, nu tycker jag att Uppsalas cyklister får skärpa sig! Vi kan börja med det här i Fålhagen genom att inte parkera längs Stationsgallerian där det är skyltat att cykelparkering är förbjuden...

Trevlig helg!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar