onsdag 6 januari 2010

Arga lappar




















I vår bostadsförening gillar man arga lappar. Personligen tycker jag att man kunde ha formulerat lappen på ett mycket mer samarbetsvilligt och snyggare sätt. Att hänvisa till anvisningarna i trapphuset osv. låter väldigt byråkratist och får mig att tänka på att det är antingen vicevärden eller styrelsen som skrivit lappen och då tycker jag definitivt att man ska ha en underskrift vem eller vilka som skrivit lappen. Man kunde dessutom skriva att "vi är inte barnfientliga här men tyvärr så sätter brandmyndigheterna stopp för barnvagnarna i trapphuset". Låter extremt barnfientligt måste jag säga. Vidare så tror jag att just barnvagnen i fråga är på tillfälligt besök i trapphuset! Jag har sett den där lite då och då men jag skulle aldrig få för mig att skriva en sån där lapp eftersom jag tror mig veta att barnvagnen är på tillfälligt besök.

Sedan får jag lite rörig uppfattning av alla olika fontstorlekar i texten, ibland har man t.o.m. lekt med understrykningsfunktionen. Ja, personligen så tycker jag att det är ett mycket större problem att folk röker inomhus och så kommer röken in i vår lägenhet via den öppna spisen. De jävlarna borde man sätta dit. Kanske bor jag skriva en motion till styrelsen att de ska stävja inomhusrökning. Just det, det är nog inte förbjudet, precis som det inte är förbjudet att röka på balkongen. Att det sedan krävs styrelsens godkännande för parabolantenner och byte av färg på markiser är en helt annan sak.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar