fredag 13 juni 2014

Felparkering i Fålhagen

UNT har skrivit mycket om parkeringsvakter på sistone. Jag tycker att det är bra att man skriver om frågan för jag tycker att man ska parkera sjyst och då menar jag att man följer reglerna. Alla gör inte det. Jag har noterat att man "skapat" en ny parkeringsruta på S:t Göransgatan, i korsningen S:t Göransgatan och Ymergatan. Jag antar att man målat gränsmarkeringen för att man inte ska parkera för nära korsningen. Vad händer om det sker en olycka här och bilisterna skyller på den felparkerade bilen? Det är flera olika bilar som väljer att parkera som den blåa bilen på bilden. Mest är det en blå Volvo som brukar stå där. Men har man något ansvar för sin parkering om det sker en olycka här?

5 kommentarer:

Niles sa...

Nu kanske jag får mycket skäll... men vi som bor i Uppsala verkar ha fått körkortet på posten eller i present. Både då det kommer till att vara ute i trafiken och parkera. Bilisterna i denna stad saknar helt hänsyn till andra i trafiken (bilar cyklar och fotgängare), man tror helt enkelt att man är ensam ute på gatan då det kommer till att byta fil och parkera... Så bilden gör mig inte ett dugg förvånad.

Fålhhagsleden-Reine sa...

Trevlig blogg!

Koloniområdet har öppnat för sommaren. Var på en liten men trevlig loppis där på nationaldagen.

På tal om parkering, gå och titta på fålhagsgatam! Det har stått en bil åt fel håll där flera veckor (månader). Den har samlat på sig åtminstone tre parkeringsbotar.

Juuso sa...

Tack! Jag får ta en promenad förbi Fålhagsgatan.

Anonym sa...

Ring Uppsala kommun 727 40 61 vid felparkering. Eller felanmäl på uppsala kommuns hemsida.

Juuso sa...

Fungerar numret även utanför kontorstiderna?

Skicka en kommentar