tisdag 2 november 2010

Återvinning för fålhagenbor




















Vi fick tips här på bloggen om att det finns en återvinningsstation i Boländerna så man behöver inte åka ända till Librobäck för att dumpa grovsopor. Den här återvinningsstationen ligger på Spikgatan 1 och där kan man dumpa det mesta. Jag är tvungen att skriva om detta eftersom det i min bostadsförening verkar vara en vana att bara lämna grovsopor i eller precis utanför soprummet. Detta är inte ok och för att göra det lättare för alla att hitta till Spikgatan 1 så har jag bifogat en karta över området. Och jag godkänner inte att man tycker att återvinningsstationen ligger långt borta, åker man till IKEA eller Elgiganten så kan man lika gärna ta en sväng förbi återvinningsstationen innan man går och köper mera saker. Det gjorde vi när vi skulle göra oss av med en av de kaffebryggare som jag lyckats köpa och som gått sönder och bara legat kvar i köket. Kartan är bra att ha så att man hittar dit för det var lite knepigt att hitta dit i höstmörker. Faktiskt. De här sakerna kan du lämna in där:
http://www.uppsala.se/Upload/Dokumentarkiv/Externt/Dokument/Bostad_o_byggande/spikgatanny.pdf

0 kommentarer:

Skicka en kommentar