onsdag 22 juli 2015

Hitta ut.nu-kontroller


I söndags var jag ute och sprang i skogen i Norra Lunsen. En helt fantastisk orienteringsterräng är det för jag var där och plockade lite hitta ut-.nu-kontroller. Hitta ut.nu är nog det bästa som hänt. Det gör att jag beger sig ut för att orientera lite mer än vad jag gjort på 20 år :). Det var inte bara kontroller jag plockade, det råkade bli lite kantareller också. Ja, så bråttom ska man inte ha i skogen att man inte hinner plocka lite svamp. Och ska du leta efter kontroller i Norra Lunsen så ta mer hinkar för det finns massor med blåbär där också!

Det blir nog färre svampar och blåbär när jag ska springa runt i Gränby-Löten-Svartbäcken nu i veckan och så blir det Stadsskogen också. Dit kan jag ta med sonen också. Han följer med i barnvagnen. I söndags gick han och Niina runt i skogen i stället så jag fick springa runt. Det är så roligt. Ser redan framemot kontrollerna som släpps i Hågadalen i september.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar