tisdag 1 september 2015

Fantastiska ljud över Uppsala


De senaste nätterna har jag sovit dåligt, om det berott på någon form av förkylning i kroppen eller på att Försvarsmakten tränat på luftkonster vet jag inte. Jag har bott i Uppsala sedan slutet av 90-talet och det är nog någon gång då jag senast hört så mäktiga ljud från F16 som man bjudits på de senaste dagarna. Mäktigt och bra! Jag tycker att det är jättebra att man åter tränar Försvarsmakten så som en suverän stat ska, för omvärlden är inte fredlig på alla håll och kanter.

Snart ska jag njuta av tysta nätter i Fålhagen och om vetskapen om att försvaret garanterar min fria värld även i framtiden. Låter idealiskt, det kan jag ju erkänna men jag tror verkligen på att man måste ha ett försvar som är trovärdigt när en granne verkar inte vara intresserad av fredliga relationer.

http://unt.se/uppland/uppsala/snart-ar-det-ater-tyst-i-uppsala-3858073.aspx

0 kommentarer:

Skicka en kommentar