onsdag 9 december 2009

Förbjudet med okopplade hundar...

Foto: oipocorp - Creative commons, www.flickr.com

På vår gård finns en skylt om att hundar inte får vara okopplade på bostadsrättsföreningens gård. Jag har länge undrat varför det är så strikt, jag förstår att man inte får rasta hundar, men att ingen slags hund får gå lös... Måste bo en hundrädd människa här, tänkte jag. Idag när jag fick skjuts hem av min kompis som har bott på samma gård så fick jag veta historien bakom skylten:

Min kompis hade en kompis och dennes två rottweilers på besök. Kompisens rottweilers var jättesnälla och allt var frid och fröjd. De lekte och busade på gården. Eftersom rottweilers är stora och min kompis liten såg det antagligen väldigt läskigt ut när båda hoppade på henne bakifrån samtidigt och välte henne. Några på gården blev vittne till detta. Så medan rottweilersarna vilade ut i min kompis soffa ringde någon till styrelsen/vicevärden, och följande morgon fanns det flera skyltar på gården om att hundar måste hållas kopplade :).

5 kommentarer:

hanna sa...

USCH!
hundar får inte vara hundar ju. man får knappt ha dom lösa i skogen heller för att människor vill gå ifred även fast min hund inte skulle smita (läs här inte malte...) bara för att dom TYCKER så. ungefär som barnförbudet på många caféer..

Anonym sa...

Sakta i backarna. Glöm inte att Rottweiler är en farlig kamphund. Kamphundar har inget i vårt sammhälle att göra!


/wille

hanna sa...

eller amstaff för den delen... ;)

Niina sa...

Det är skönt med barnförbud på caféer:)!

hanna sa...

NEJ det är elakt!!

Skicka en kommentar