tisdag 1 december 2009

Uppsalas översiktsplan ute på samråd

Nu är Uppsalas översiktsplan, som visar hur kommunen ska utvecklas fram till 2030, ute på remiss. Detta är det gyllene tillfället för alla som vill säga något om hur staden eller kommunen ska utvecklas eller bevaras. Planen finns på kommunens hemsida . Man kan skicka in synpunkter via brev och e-post fram till 25 januari. Man kan även gå på ett av många samrådsmöten som hålls, där man kan träffa politiker. 2 och 7 dec är det kvällsmöte på Musikens hus kl 19. 3 och 14 dec är det lunchmöte på Musikens hus 11.30.

Jag har hittills bara bläddrat lite på måfå i planen, men självklart ska jag hålla extra koll på Fålhagen. Jag har redan noterat att det nämns att bristen på grönområden är stor i Fålhagen, samt att Fålhagen pekas ut som en del av ett utvecklingsområde (man ska bygga nya bostäder) på en av kartorna.

Så kasta er över länken här ovan och börja kommentera! Själv har jag varit tillräckligt vuxen för idag, så jag drar ner till Norrlands och äter hamburgare nu. Härligt att det bara tar en kvart att gå dit :).


2 kommentarer:

hanna sa...

vaddå, både mer grönområden och bostäder?

Niina sa...

haha, jadu, lista ut hur kommunen ska fixa det om du kan. Typiskt Uppsala kommun. Men jag tror iofs att det finns några outnyttjade "skräpmarker" som man kan bygga hus på, som idag inte är grönområde heller.

Skicka en kommentar