lördag 24 april 2010

Just nu är det svårt att flytta till Fålhagen...

För någon/några veckor sedan var två hus i Fålhagen till salu. Eftersom detta verkligen tillhör ovanligheterna hade jag nu tänkt mig att leta upp dessa hus på Hemnet och berätta om dem här. Men jag var lite för optimistisk - husen hade förstås sålts för länge sen. Det enda jag hittade i hela Fålhagen var två lediga lägenheter i Petterslund. Den ena är en hyfsat fin fyra, vilket faktiskt inte heller är lätt att hitta till ett bra pris i Fålhagen, så om någon är intresserad så finns den här.

Men tillbaks till husen, jag misstänker starkt att hus i Fålhagen ärvs mellan generationer snarare än att säljas. Så länge vi har bott här (=snart ett år) har jag bara sett ca 4 hus till salu. Det man kan konstatera är i alla fall att husen ofta är av udda storlekar, antingen jättestora (fd flerfamiljshus) eller ganska små. Och priserna börjar väl på sådär 3,5 miljoner.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar