torsdag 15 april 2010

Löpare i Fålhagen


















Jag sitter och lyssnar på Roxette via Spotify och jag måste säga att låtarna har lite samma odödlighet över sig som Abbas greatest hits. Här finns ingen koppling till stadsdelen måste jag erkänna. Bilden är en skärmdump från Google Earth där den röda linjen är en del av löprundan som jag ofta springer. Jag springer både morgon, kväll och ibland rent av mitt på dagen :). Ja, jag är beroende av löpningen. Okej, tillbaka till den röda linjen. De två senaste veckorna har jag upptäckt att det är fler löpare ute nu när snön försvunnit. Fascinerande, nästan som svamparna på hösten, helt plötsligt dyker de bara upp. Det roliga är att jag springer mot Årsta medan de flesta andra springer från höger till vänster, alltså korsar de min runda. Och de kommer alltid från höger. Undrar vart de springer sen och varifrån kommer alla dessa löpare som springer här i Fålhagen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du något tips på något asfaltsfritt löpspår någonstans kring Fålhagen? Jag skulle gärna slippa cykla till stadsskogen för att kunna springa på något mjukare än asfalt.
Tack!

Juuso sa...

Hej! Jag har nog missat ditt inlägg. De alternativ som finns är Fålhagens IP, där rundan är 1,2km lång och så har man Österängs IP.

Skicka en kommentar