fredag 23 november 2012

Bra bakat Ronnie

Jag har sagt det förr och jag säger det en gång till: enda gången jag tycker att matlagning är värd den tid det tar är när man bakar. Jag har dessutom totalfastnat för programmet Hela Sverige bakar. Redan under första programmet såg jag någonting bekant, ett kök i Fålhagen som liknade vårt. Det var då jag började följa Ronnies bakande. Igår var det finaldags och Ronnies bröllopstårta var grymt snygg! Tyvärr så vann inte Ronnie tävlingen för jag hade velat köpa en bakbok med hans recept. Jag tror dock att jag skulle behövt köpa typ halvfabrikat (som man köper nästan färdiga hus) för att få till alla dekorationer :).  Grattis till en top 3-placering Ronnie. Och tack att du fått mig att inse att det går att baka även i små kök.

Mer om ämnet här: 
http://www.unt.se/uppsala/han-ar-nast-basta-hemmabagaren-1979113.aspx

0 kommentarer:

Skicka en kommentar