lördag 12 december 2015

Nya hållplatser vid resecentrum


Det är inte alltid lätt att läsa sig till kunskap. Den här lappen såg jag i fredags vid den hållplatsen som jag klivit på bussen från i väldigt många år nu. På infolappen står det att ersättningsbussarna för Upptåget går från C1 från och med den 9 februari och det är bra information. Problemet är att jag nu hört ett rykte om att 774an ska börja gå från C5. Jag hittar ingen annan information än UL:s resekarta för vintern 2015. Jag har inte sett när vinterkartan träder i kraft. När den meteorologiska vintern slagit till eller finns det något annat datum? Hur hittar jag information om detta?

Den som googlar och söker finner svar. Här är alla ändringarna och de börjar gälla från och med 13 december:
http://www.ul.se/Om-UL/Nyheter/Vad-forandras-i-var-trafik-den-13-december-2015/

Det är extremt glädjande att 774an nu, antar jag, både avgår och ankommer till C5 så att man slipper kliva av längs Kungsgatan, "halvvägs" i Knivsta :).



0 kommentarer:

Skicka en kommentar