söndag 11 april 2010

Centralpassagen igen och fallossymbolen och hur tänkte man här...















Sitter och lyssnar på norsk dansbandsmusik och med den i öronen behöver man inte söka hjälp hos en legitimerad psykolog. Man blir så glad :). Med ett norskt dansbandsleende på läpparna gick jag genom centralpassagen idag. Jag tycker att det är så underbart att passagen äntligen är klar! Här kommer jag ta mig till jobbet ofta framöver. Och snacka om storstadskänsla! Underbart! :)!!!




















Statyn i bilden ligger inte i Fålhagen men är det första en fålhagenbo ser på andra sidan centralpassagen så det är väl på sin plats att fråga hur statyn kommer att se ut. Får vi ännu en fallossymbol till stationsområdet i stil med Bror Hjorths Näckens polska. Eller har statyn med resandet att göra? Hmm, ska ta med mig kameran imorgon.






















Undrar om damen i fråga missat en hiss i området eller om hissarna inte fungerar än. Man har byggt värsta rampen för rullstolar men det ser lite jobbigt ut att ta sig upp här. Infoskylten uppe ser ut att vara ett kors. Kanske är det här Fålhagens Stairway to Heaven. Hursomhelst så är det kul att man nu slipper vara beroende av SJ:s tidtabeller när man ska till andra sidan av järnvägen. Jättekul!
















Jaha och hur har man tänkt här? Illavarslande känns det här eftersom man asfalterat någonting som jag hoppades skulle vara en ytterst tillfällig lösning och att man snarast skulle kunna ta sig upp till Frodegatan och hjärtat av Fålhagen! Här måste man bygga snabbt för just nu har man förlängt min väg till jobbet!!! Bort med staketet, annars smiter jag emellan ändå.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, så här kan vi inte ha det. Tar de inte bort staketet får det bli att plocka fram vinkelslipen någon mörk natt...

Skicka en kommentar