lördag 1 augusti 2009

Fyra nyanser av blått










Jag var ute på en promenad och fotade vackra hus i Fålhagen. En del av husen matchade verkligen den sommarblåa himlen. Huset på bilden till höger är nog mitt favorithus här, ritat av Gunnar Leche. Först ville jag bo i det, men sen insåg jag att det är bättre att bo i ett annat hus i närheten, så att man kan njuta av det blåa huset från sitt fönster :). Dessutom har inte Gunnar Leches hus alltid så praktiska planlösningar inuti. Men fina är de!

Däremot finns det en del fula hus här också. Vad sägs till exempel om Sivia torg? Får man kalla den delen av stadsdelen för Fulhagen? Det finns en facebook-grupp som heter "Jämna Sivia torg med marken", och jag förstår varför. Där låg förut ett gammalt fint hus, innan man rev det och byggde detta 60-talsmonster.

1 kommentarer:

Juuso sa...

Eftersom jag gärna håller koll på vad som finns på bostadsmarknaden så kan jag faktiskt tipsa om att det finns en tvåa till salu i det fina blåa huset:
www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/472411.
Faktiskt en rätt så stor tvåa!

Skicka en kommentar