söndag 18 oktober 2009

Isbanan tillbaks på Vaksala torg

Nu har kommunen byggt upp den berömda plastisen på Vaksala torg igen. Vi provade den förra vintern, men den var omöjlig att åka på. Man gled inte alls, utan varje skridskoskär slutade i en tvärnit efter några decimeter. Barnen runtomkring oss hade visserligen roligt på isen, men de sprang omkring med skridskorna istället för att kunna åka. Jag trodde att kommunen skulle spola riktig is i år, eftersom de är medvetna om hur dålig folk tyckte att isen var. Men icke, nu dyker plastisen upp igen. Men de säger att den är mycket bättre att åka på medan det är plusgrader. Så man kanske borde ge den en ny chans nu innan det blir kallare...

Jag tycker att ändå är jättebra att kommunen satsar på Vaksala torg, för att göra det mer levande och fylla det med aktiviteter. Det är jättekul! Så jag hoppas innerligt att isen faktiskt går bättre att åka på i plusgrader. För förra året höll vi ut i högst 5 minuter innan vi konstaterade att isen var helt omöjlig att åka på.

Så vi återkommer med en rapport om åkningen antar jag...
Här hade jag tänkt skriva nåt roligt i stil med "Bättre en is i plast än en...". Men eftersom min inspiration helt tog slut och det bästa google erbjöd om is var: "Bättre att gå på is och ha det glatt än att gå i lera och sörja" så tror jag att jag avslutar detta blogginlägg här.

3 kommentarer:

hanna sa...

åh, skridskobana! värsta newyorkkänslan! =) dessutom gillade jag ordspråket!

Niina sa...

Mmm, eller hur? Värsta Central Park-bilden man får framför sig: Stora snöflingor som dalar ner, varm choklad och skridskoåkning i gatlyktornas ljus.

hanna sa...

ja! supermys!!! =)

Skicka en kommentar