söndag 8 november 2009

De gamla träden på Väderkvarnsgatan




















Jag trodde att man höll på med vägarbete på Väderkvarnsgatan men så var inte fallet.
Nu har man fällt de sjuka lönnarna på Väderkvarnsgatan (läste om det i UNT) och ersatt dem med lindar som tydligen tål miljön bättre. Jag vet inte men på något sätt så känns det som om man fått en helt ny gata som löper genom Fålhagen och jag gillar inte det. Kvistkvarnsgatan har vi fått. Ja, det är extremt bakåtsträvande men jag gillade de gamla träden och när jag tittat på stubbarna så måste jag säga att man varit ute i god tid och inte som på vissa kyrkogårdar där träden hållits stående av sin bark och kanske av en dos tro. Kanske hade träden på Väderkvarnsgatan kunnat stå kvar lite till...


0 kommentarer:

Skicka en kommentar