tisdag 8 juni 2010

En mataffär i Fålhagen















Ofta går jag till mataffären som ligger i Kvarnen i Höganäs vilket egentligen är helt fel. Och när jag känner mig jättelat så går jag till den mataffären som ligger på Liljegatan här i Fålhagen. Jag har faktiskt ett bonuskort till båda affärerna. MEN, jag borde faktiskt stödja den billigaste mataffären som finns här i Fålhagen, den mataffären som ligger alldeles bakom Österängs IP. Att kliva in där kändes välkomnande eftersom de har en välkomstsskylt på många olika språk! En burk Ubuntu kostar 7,90kr! Det är billigt! Med så billiga priser för mina basråvaror så borde jag gå till oftare men problemet med den billigaste affären i Fålhagen är att den ligger i utkanten av stadsdelen och därför känns den jätte-off sett ifrån hjärtat av Fålhagen. Ja, det är väl det som är det största problemet med att ta sig till affären som säkerligen skulle vara lönsamt att besöka oftare men inte orkar man ta sig till utkanten av sin stadsdel, särskilt eftersom man kommer ofta från resecentrumhållet.

En helt ostadsdelsrelaterad sak är att skatteåterbäringen kom idag och samma dag fick man ett brev från Radiotjänsten. Staten ger och tar.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar