torsdag 17 juni 2010

Sandlådan















I flera veckor har sanden varit orörd på gården! Katastrof! Jag minns när jag var barn så kunde jag inte låta bli att leka i sandlådan när man fyllt på den med ny sand. Men här har sandlådan alltså förblivit orörd länge! Hur kan barnen låta bli? Ja, hur kan alla katter låta bli? Är svaret så enkelt som att det inte finns några lekfulla barn i bostadsföreningen eller? Och varför har inte katterna varit i sandlådan och gjort sina behov där? Frågorna hopar sig och förblir obesvarade. Om ingen snart leker i sandlådan så måste jag ta itu med detta och ta mig till sandlådenivån :). För det är väl inte så illa att dagens barn behöver hjälp med att komma på vad man kan göra i sandlådan. Det känns skönt att avsluta med en icke frågande mening.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar