söndag 6 juni 2010

Uppsala 86ers, Allt lidande är snart slut















Jag sprang Stockholm marathon igår och gjorde min bästa tid någonsin. Nästa år blir det nog också kul att springa en mara, men vi får se vad jag har för målsättning då. Kanske är det att spräcka 3.20-gränsen. Vi får se. Idag är det dock lite svårt att ta sig upp och ner för trappor men på tisdag ska jag ut och springa igen. För att citera häftet jag fick av Jehovas vittnen idag så tror jag på deras budskap om att "Allt lidande ÄR SNART SLUT!". Det tror jag stenhårt på, mest för att jag vet att jag snart har fungerande ben bara jag kommer iväg på tisdag och klarar av att springa tills musklerna blir varma.

Uppsala 86ers hade sina muskler varma idag när de spelade på Fålhagens IP och totalkrossade motståndarlaget Westerbotten Huskies. Matchen kunde ha varit jämn om inte #32 RB Sepehr Mohammadi varit glödhet! Han gjorde Uppsalas tre första touchdown. Attackerna gick var riktade mot försvarets högersida och springspelet verkade fungera alldeles utmärkt då Westerbotten Huskies hade en defensivlinje som bestod av långa män så det var lite besvärligt att kasta. Jag tycker att den snyggaste touchdownen var när man spred ut försvaret med en massa receivers och använde sig ändå av i-formationen och körde en running game mot mitten av försvaret. Riktigt snyggt! Vid det här laget stod det 21-0 och känslan var att det enda som kunde ändra matchbilden var den rörliga QB:n i Westerbotten Huskies, han fixade många nya försök vid fjärde och 10! Det är inte särskilt bra för Uppsala 86ers att låta en QB dominera försvaret på detta vis. Men matchen kändes klar när #25 Korey Haynes fixade en interception och sprang bollen ända ner till end zone. Då stod det 28-0!

Ja, nog önskade Westerbotten Huskies vid halvtid att Jehovas vittnes löfte om "Allt lidande ÄR SNART SLUT!" gått i uppfyllelse för det är svårt att se positivt på en hel andra halvlek när man ligger under med 28-0 och vet att man ska sparka bollen till Uppsala 86ers. Och så efter att ha fått stryk med 48-0 åka hem till Umeå. Det måste vara en lång bussresa.



0 kommentarer:

Skicka en kommentar