onsdag 2 juni 2010

Fålhagens identitet... forts.


I april skrev vi om Fålhagens identitet och vad andra tycker om Fålhagen. Lugnt var ordet som nämndes mest då. Nu på sistone har jag, när jag har nämnt för folk att jag bor i Fålhagen, mest fått kommentaren: Åh, Fålhagens är så fint och lummigt. Det tycker jag är ett fint betyg för en stadsdel som nästan saknar parker. Här på bilden syns parken bakom Tripolis, en av de få parker som finns (för övrigt med en grym lekplats). Men jag håller med dem som kallar Fålhagen lummigt, nu när sommaren har kommit ser man blommande träd och buskar precis överallt. Man glömmer nästan bort att det inte finns några parker, för hela stadsdelen är lite som en park.

Och så en bild till de som säger att Fålhagen är lugnt och att det aldrig begås några brott här. Fönsterkrossning har vi i alla fall då och då :). Tur att det är en fönsterfirma i området just nu (det verkar vara mode att få nya fönster nu) som kan fixa trasiga skyltfönster snabbt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Var verkligen skyltfänstret trasigt? Jag trodde det bara böts ut precis som alla andra fönster i den byggnaden.

Niina sa...

Hmm, så kan det vara. Jag erkänner att jag bara fotade fönstret utan att titta efter, eftersom jag hörde någon säga att det var trasigt. Dålig journalistik :).

Skicka en kommentar