fredag 17 april 2015

Korsningen Storgatan och Vaksalagatan


I fredags väntade jag på att Tilltugg skulle öppna och satt på deras uteservering (= en bänk på trottoaren). Jag hängde verklige på låset för jag kom ju direkt från jobbet och var där alldeles för tidigt men det var fint väder så jag passade på att njuta av solen och titta på trafiken. Det jag såg i korsningen Storgatan och Vaksalagatan skrämde mig. Folk cyklar ju helt vårdlöst på Vaksalagatan och så bryr sig inte cyklisterna om trafikljusen heller och skulle de ha koll på andra trafikanter så skulle det väl vara en sak, men de här cyklisterna hade ingen koll alls. Jag tycker att Uppsalabilister är duktiga som inte har ihjäl fler cyklister. Nej, många cyklister borde nog tänka på att de bara har ett liv.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar