fredag 19 mars 2010

En död räv?




















En lite mörkare morgon när jag var på väg till jobbet, såg jag någonting i snön. Efter alla larmrapporter om djur som dött av svält så trodde jag att jag nu hittat ännu ett dött djur. En uggla hade nyss dött här i Fålhagen och så har jag sett bilder på döda rådjur så jag förutsatte att jag nu såg en död räv.

På eftermiddagen när jag åter passerade platsen hade jag sinnesnärvaron att fota det som jag på morgonen hade identifierat som en död räv. Det visade sig att det var en päls. Så egentligen hade jag rätt men att tidspunkten för pälsdjurets död var nog avservärt mycket längre bak i tiden och att dödsorsaken inte var svälten. Skönt! Dessutom så är det coolt att folk fortfarande vågar använda riktiga pälskläder i dagens samhälle där det naturliga blir allt mer främmande för oss.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar