onsdag 27 augusti 2014

Sommarens restaurangbesök - ett urval

Jag ska passa på att berömma en restaurang som är fantastisk att besöka med barn. När vi gick runt i stan för att hitta hitta ut.nu-kontroller och så småningom smyglyssna på Timbuktu och Maggio så började det regna. Inte optimalt, varken för oss eller för barnet. Det var då som lösningen kom: Koh phangan på Övre Slotts! En mycket bra restaurang och väldigt barnvänlig. Gå dit om du inte har varit där...MEN ta inte med barnvagnen om du absolut inte måste för det är ont om utrymme! 


 Vi hamnade på Plock en sommardag med en kompis. Jag tog ett glas rosé! Det är nog så att tyngre rödvin som jag i vanliga fall häller i mig, passar inte när det är så varmt som det varit den här sommaren. Då är det omanligt uppfriskande med ett glas rosé. Om ni tycker om drinkar, och som jag är besatta av Bellini, ska ni ta och dricka en Bellini på Villa Romana vid Gamla torget! Stans bästa Bellini serveras där. Tillbaka till Plock, deras smårätter är helt underbara. Pimentos var goda och stora. Och chevre, honung och rödbetor på Plock är gudomliga! Mums!



Lammhistorian med chorizosmör var också en smakupplevelse.  Den var också jättegod. Plock är en mycket bra restaurang, även om den ligger lite långtifrån Fålhagen. Plocks uteservering var Nåväl, jag ska nog besöka Tilltugg ett antal gånger i höst och se vad de hittat på för nytt under sin Spanienresa (har följt dem på Facebook).


Och så har jag upptäckt ett mycket bra restaurangalternativ för oss med barn. Honung vid Flustret! Förra året var det Reggae inspirerad sommarrestaurang där och årets upplaga heter Honung. Begränsat men effektivt sortiment och så har man närheten till Stadsparken dit man kan rymma med sitt barn om det börjar skrika. Jag säger bara att det kan ha hänt oss ;). Stadsparken är för övrigt en helt fantastisk plats för alla Uppsalabor. Jaja, nu svamlar jag lite men det tillåts väl ibland. Som ni ser så är även hundar välkomna till Honung. Servicen på platsen var ju jättebra när vi var där. Underbart med positiv service! 


Jag var tvungen att sätta mig i den här fåtöljen och min svanskota höll på att få en chock för jag hade inbillat mig att fåtöljen var mjuk men den var ju stenhård! Aj!


Lite rosé i Honungs trädgård. Fantastisk! Och vilken sommar vi haft! Ha en skön höst i Fålhagen!



0 kommentarer:

Skicka en kommentar