onsdag 10 september 2014

Almtunaskolan behöver fräschas upp


Jag gick förbi Almtunaskolan häromdagen och konstaterade att skolan behöver fräschas upp. De här bilderna visar att det finns en hel del att göra. Skolan ser inte ens ut som en skola utan någonting som skulle kunna vara med i "Sveriges bortglömda platser". Okej, kanske lite elakt men det var min visuella upplevelse av skolan. Men hjälp är på väg: http://www.uppsala.se/sv/Utbildningbarnomsorg/Lokalplanering-pedagogiska-lokaler1/utredning--omraden/Centrala-staden/
Det jag inte riktigt förstod var huruvida renoveringen ska vara klar HT 2016 eller om renoveringen startar först då...
En söt liten detalj är mängden äppelrester vid och i papperskorgen. Ovanlig syn vid skolor.





1 kommentarer:

michan sa...

Den översta bilden är en av de f.d. entréerna till toaletterna.

Jag hoppas verkligen man gör något åt vaktmästarbostaden vid nästa renovering. Den har stått orörd sedan Olle flyttade därifrån och ser verkligen bedrövlig ut.

Våren 1994 gjordes en jätterenovering. Jag gick i ettan då och vi fick flytta ut i baracker.

Skicka en kommentar