tisdag 2 september 2014

Fortkörning på Fålhagsleden

Eftersom jag spenderat hela sommaren i Uppsala och skrivit en del om barnet på Facebook så får man reklam därefter. Så kan det vara. Jag har till exempel insett att en sparkbil med mjuka däck är vad som kommer att köpas hem till oss. Den saken är klar för jag gillar mjuk körning. Jag har även kört en del med bilen på Fålhagsleden och konstaterat att folk kör tokfort där. Försöker man hålla 50 km/h så får man en bil bakom sig hur fort som helst. Jag skulle gissa på att de flesta kör 70 km/h på Fålhagsleden! Det blir skönt att det blir en rondell i korsningen Björkgatan och Fålhagsleden för då kanske hastigheterna blir lägre. Det hoppas jag på. Man får gärna köra fort om man gör det på motorvägarna, men inne i städerna ska man nog ta det lite lugnt.





0 kommentarer:

Skicka en kommentar