torsdag 2 oktober 2014

Busspendlare och information...

Jag har tidigare gnällt, ja gnällt, om att det inte står någon information om busstider inne i resecentrum, åtminstone inte på bottenplanen. Det är dåligt men det som irriterat mig ännu mer är att två tisdagar i rad kom det ingen buss som i vanliga fall tar mig till Enköping. Det är så där. Visserligen så går det många bussar mellan Uppsala och Enköping men när man är van vid snabbussen och tvingas till att åka med 804an så kändes det som att tiden står stilla och att resan tar en evighet. MEN det jag tänkte skriva om var informationstavlan vid hållplatsen A3 varifrån 804an startar. Jag som inte kan vara tyst pratade med andra resenärer och jag fick veta att den där informationstavlan varit trasig länge. Först var den tydligen bara svart, senare kom då texten. När jag tog fotot v.39, hade informationstavlan varit ur funktion i tre veckor. Vi får se när det fungerar igen...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar