tisdag 21 oktober 2014

Långtidsparkering eller lappälskare?


Nästan en månad efter att resecentrum och framför allt centralpassagen var slagfältet för de politiska partierna, såg jag den här cykel, felparkerad naturligtvis, i centralpassagen. Cykeln hade miljöpartiets lapp kvar och så flera lappar från kommunen där man uppmuntrar cyklisten att parkera sjyst. Jag antar att cyklisten säkerligen motiverar sin parkering med att hen inte hittat någon parkering tillräckligt nära spåren eller någonting liknande. Människan vill alltid komma så nära sitt mål som möjligt. Så verkar det i alla fall. Jag är för att vi ska bygga ett parkeringshus för cyklar men inser naturligtvis att risken är att bottenvåningen kommer att välla över alla lata cyklisters cyklar. Den risken finns...

Hade tänkt infoga en bild från Amsterdam om hur det skulle kunna vara i centrala Uppsala. Jag har postat den bilden tidigare...men ska se om jag kan hitta den...

Ja, jag hittade inte bilden på datorn, men väl länken till bilden:
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjtEIQtl-I2XChQ2tvgELsfmkgbxva8rtSkK7g9RH6xsVnGAtjGFpEQZh4liMk79Yca5tAR7xbp7S6kOxE1xr2vGji7ofYhKZFqfHzzUBYwR-yZawgkIZ_4ZhDF2jWQH000HeAUZOrj8Kv0/s1600/Amsterdam+114.jpg


0 kommentarer:

Skicka en kommentar