fredag 6 mars 2015

Almtunadammen


Den här historian började i stadsarkivets lokaler där jag var och pratade lite om att försöka hitta material till bloggen. Så här efter fem år så är det lite svårt att hitta några skakande nyheter om en stadsdel. Min diskussion på stadsarkivet ledde till information om att det funnits damm vid Almtunaskolan. Jag har ju tidigare skrivit att marken där är väldigt lerig, ja vattnig rent utav. Jag hittade den här bilden på nätet. Tydligen så försvann idyllen på 70-talet. Såg det ut så här som på bilden? Visst skulle det vara trevligt med ett bad mitt i Fålhagen, det saknas ju vatten i vår stadsdel. Tyvärr så är bilden tydligen ett aprilskämt så dammen kommer nog inte att öppnas igen. Ja, omöjligt vore det väl att ha en damm så där nära en skola. Säkert skulle man tycka att det är farligt. 

Förresten, googla inte på almtunadammen och klicka okritiskt på de få länkarna som dyker upp. Det gjorde jag och den tredje länken av tre ledde till en sida med, om det nu hette fotolatinos eller någonting liknande. Sidan hade lite  latinos utan kläder. Inte bra. Hoppas att min dator inte fick något virus, för vad gäller diverse sjukdomar så har vår familj haft sin del av sjukokakan. 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar