onsdag 11 mars 2015

Euskefeurat i Uppsala


Ibland hamnar bloggen utanför Fålhagen. Det är precis det som händer idag för jag måste bara skriva om Euskefeurat. Vi var på Regina i lördags och såg Euskefeurat spela upp låtar från sin senaste skiva Sånger från Hotaheiti. En fantastisk upplevelse, kreativa texter och lite stand up-komik däremellan. Och jag smälter varje gång en stand up-komiker (i det här fallet Ronny Ericsson) klarar av att berätta sina skämt bara en gång och med hjälp av bara ord, utan några osmakligheter, lyckas få mig att skratta. Den här typen av underhållning är svår att hitta. Med genomtänkt show så blir stand upen den som binder ihop låtarna och gör det bra. Det blev väldigt sammanhängande och kanske är det inte så konstigt med tanke på att allting handlar om det norrbottniska livet. Jag gillar helt klart det norrbottniska sättet att se på livet.

Några låtar som jag kommer att lyssna på mycket är t.ex. Helt utan egen förkyllan som är en fantastisk sång om...ja, när det blir lite annorlunda än vad man kanske tänkt sig. Bönhuset är också en trevlig låt, lång men trevlig. Ja, det finns massor med fina sånger på skivan. Så är det.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar