torsdag 18 februari 2010

Att dricka öl på Vaksala torg

Även om bloggen ska handla om just Fålhagen så börjar detta inlägg på fel sida av Vaksalagatan när jag vänstrade med Höganäs och besökte Ica Torgkassen kl.21.59 en tisdagkväll. Jag hade jobbat så länge att jag kände ett behov att koppla av med hjälp av en folköl á 2,8%. Ja, ibland så hinner man inte vara sitt Coop trogen.

Hursomhelst, när jag gått över till Fålhagensidan och kommit till bänkarna bredvid toaletten och busshållsplatsen på Vaksala torg så slog det mig. Jag skulle kunna sätta mig där på bänken, öppna ölburken och börja dricka utan att någon skulle reagera på det. Jag är helt säker på det att ingen skulle reagera på en man som sitter på en bänk just där och dricker öl. Ja, kanske skulle de reagera på att han bara dricker en 2,8a. Alkisarna på Vaksala torg är mycket mer APK(alkohol per krona)-medvetna än att satsapå en 2,8a. Nej, de dricker 7,2or där.

Jag tycker att det är sorgligt att det finns så många alkisar på Vaksala torg. Eller jag har ingenting emot dem så länge de är oaggressiva och så. Jag kan inte heller låta bli att tycka synd om dem en sån här vinter. Uteliggarna och alkisarna på Vaksala torg alltså.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar