lördag 6 februari 2010

Hungersnöd i Fålhagen




















Bostadsföreningen murade igen ett hål för att inte obehöriga ska kunna övernatta i föreningens fastigheter. Kostnaden för detta var ganska hög men det var ändå helt rätt att mura igen hålet eftersom uteliggare och annat lösfolk förr eller senare drar med sig missbrukarproblematiken. Mina åsikter om detta har stärkts sedan jag började läsa biografin om Guns N' Roses. Herregud, hade de bott i samma bostadsförening eller ja, ens inom radiet av 5km från dessa destruktiva missbrukande uteliggare så hade jag personligen drivit en kampanj för att avhysa dem från staden.

Den senaste veckan har jag stött på uteliggarfåglar här i Fålhagen. Det är jättespännande för de har börjat kvittra som om det vore vår men det de egentligen försöker säga är "jag är hungrig, ge mig mat" Vissa morgnar tigger de lika bestämt som folk utanför Vatikanstaten. Hemskt! Dessa fålhagenfåglar är dessutom orädda och fräcka för man kan passera dem på en meters avstånd utan att de flyr. Snacka om desperata fåglar. Även om det var rikligt med rönnbär i träden här i Fålhagen så börjar det förrådet sina nu. Kanske är det dags att börja mata fåglar på balkongen. Ja, fast det får man nog inte göra. Besökte Gottsunda och där hade man tydligen väldigt stora problem med att folka matade fåglar på balkongen. Jag vill inte ha kajskit på min balkong! Ja, vem vill ha det?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar