lördag 20 februari 2010

Snö, snö och mera snö...
















Ja, nu ska det komma ännu mer snö och jag måste säga att Fålhagen håller redan på att kvävas av all snö. Vissa gator plogas dessutom mindre bra medan andra gator ser väldigt välplogade ut. Det är en plogorättvisa. Jag har noterat detta efter mina promenader på St Göransgatan. T.ex. så är den delen av gatan som löper längst finska ambassaden (det blåa huset) väldigt dåligt plogad. Det kan vara så att man snart behöver en traktor för att ta sig fram där. Så var det igår natt i alla fall när jag gick hem från stan.

Sedan tycker jag att det är lite konstigt tänkt med plogningen på St Göransgatan överhuvudtaget för trottoarerna plogas jättetidigt medan gatudelen plogas mycket senare. Det leder till att man måste köra längst trottoaren för att ta sig fram då man inte kommer till gatan pga den höga snövallen för man vill inte fastna där. Konstigt.

Det har pratats mycket om hur taken rasar till höger och vänster men just nu är jag mest orolig för vår balkong som är väldigt insnöad. Det ska bli intressant att följa utvecklingen där när snön börjar smälta.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar