måndag 22 februari 2010

Fåglarna i Fålhagen




















Inatt när jag tittade på OS-hockeyn och såg hur temperaturenute i Fålhagen sjönk, och så sjönk den ännu mer så tyckte jag synd om alla uteliggardjuren. Extradåligt samvete hade jag därför att vi eldade lite i den underbara öppna spisen vilket gjorde det hela fyra grader varmare i vardagsrummet! Det var då jag tänkte på den lilla fågeln på bilden och hur den var lycklig över att ha hittat någonting att äta. Rönnbären är nu i princip slut så man måste hitta på andra saker att äta. Livet är hårt för fåglarna i Fålhagen.

Snöplogningen på St Göransgatan är under all kritik! Trottoarplogaren sopar rent på trottoaren men några timmar senare kommer gatuplogaren och ser till att det blir omöjligt att ta sig ut från parkeringsrutan eftersom de här plogningarna då bildar en snövall på 50cm eller mer! Jag vill inte belasta miljön i onödan men man kanske är tvungen att köpa en SUV för att ta sig ut från Fålhagen. Att åka tåg är inte ett realistiskt alternativ när det är snöigt.

Jag ska elda lite ikväll igen, kanske kunde man rent av grilla lite korv vid elden.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar