torsdag 7 juni 2012

Uppsala Youth Jazz & Blues Fest

Ibland upptäcker man saker sent. Inte visste jag att man ska ha Uppsala Youth Jazz & Blues Fest på Vaksala torg IDAG! Mellan kl. 14 och 20 kan du lyssna ungdomarna spela jazz. Underbart! Jag gillar jazz! Jag tycker att den passar utmärkt som bakgrundsmusik när man ska prata med någon i en bar eller på finlandsfärjan. Jag röker inte cigarrer men ett glas rött och jazz är inte en dum kombination. Jag ångrar fortfarande att jag inte gick på en jazzklubb när jag var i New York men jag tyckte att det var lite dyrt. Däremot är det fri entré på Uppsala Youth Jazz & Blues Fest! Glöm inte det. Agnas Brothers är ett av banden som spelar, lyssna på deras Sommarlov på Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=ggZJEaeqfrg

Lika spontan som jazzen blev det här inlägget eftersom jag upptäckte festen på morgonen när jag höll på att dricka dagens första kopp kaffe från Lindvalls. Lindvalls som för övrigt numera kan rosta själva.


1 kommentarer:

Thune sa...

Kul att du gillade och skrev om festivalen! Vi hoppas kunna upprepa den nästa år också. Här kan man läsa lite om Uppsala Youth Jazz & Blues Fest och även kolla på ngr filmer osv.. från Vaksalatorg. http://uppsalayouthjazzbluesfest.blogspot.se/ Mvh, O Thunström (projektledare UYJ&BF)

Skicka en kommentar