lördag 17 maj 2014

Cykelparkering - en minnesbild


Jag hittade denna underbara bild från slutet av 90-talet när cykelparkeringen vid resecentrum fortfarande var bevakad. Jag höll på att skratta ihjäl mig när jag såg den här bilden igen. Det finns ingenting bevakat här inte. Kaos vore en mer rättvis beskrivning. De parkeringarna som finns idag är ett steg åt rätt håll. Allra helst skulle jag vilja ha ett cykelparkeringshus men i väntan på det så skulle man kunna bokstavsmarkera de olika sektionerna av cykelparkeringarna så att man lättare skulle hitta sin cykel.

2 kommentarer:

Niles sa...

Åh! Att bokstavsmarker vore toppen! Vet att det utlovades ett cykelgarage då man byggde resecentrum... man insåg nog snabbt att det hela skulle vara ohållbart volymmässigt? Men det garaget står och lyser med sin frånvaro...

Juuso sa...

Det vore väldigt bra med cykelgarage. Jag såg såna i Amsterdam för flera år sen. Men att bara ha ett garage runt resecentrum skulle nog inte gå, om man inte på något sätt skulle lyckas bygga garagen över spåren så att man på det sättet kunde skapa fler "vägar" över spåret för det är långe mellan centralpassagen och Strandbodkilen. Two in one lösning liksom.

Roligt med svar på frågorna på din blogg, så lär man känna dig lite mer. Ska nog köra en liknande variant här på bloggen. Med en länk till din blogg, varifrån jag fått idé!

Skicka en kommentar