måndag 16 november 2015

Cyklister och ett apotek


De senaste dagarna har jag av olika anledningar behövt ta bilen till centrum tidigt på morgnarna eller sent på kvällarna. Just den gångna veckan var en sådan vecka. Annars brukar ju jag ta mig till centrum till fots men ibland hopar sig olika saker så att man är mer eller mindre tvingad till att ta bilen. Nog om förklaringen till bakgrunden till att jag nu ska diskutera cyklisterna i stan.

Alltså ett stort problem med att ta bilen till centrum är ju alla cyklister som inte kan några grundläggande trafikregler. Visst är det så att Uppsalas centrum inte är helt genomtänkt för att vara anpassat till cyklister, men en mycket stor del får nog cyklisterna också ta på sig! Följ några av grundläggande trafikreglerna, t.ex. hur man cyklar rakt. Högerregel är en annan regel som alla cyklister borde lära sig. Men framför allt: Se till att du syns! Du som cyklar! Det är helt oacceptabelt hur dåligt en del cyklister är utrustade vad gäller lysen och reflexer! Se till att synas!

Jag avslutar mitt inlägg om apoteket på bilden. De har lite djurgrejer också och det är bra för vi har börjat köpa ett foder till kaninen som hjälper henne att må bra i magen efter borttagningen av tumörer och sånt. Bra att ni finns i centrum så att en Fålhagenbo kan ta sig dit istället för Boländerna, som verkligen inte är tänkt som ett område där man ska gå eller cykla...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar