torsdag 26 november 2015

Vad har hänt i Uppsalatrafiken?


Jag vet att jag har skrivit om det här förut men de senaste dagarna har varit helt galna i Uppsalatrafiken. Vad har hänt? Väderkvarnsgatan är ju igenproppad, råkar man behöva använda Hamnesplanaden för att ta sig till Fålhagen mellan kl. 16 och 17 så tar det en evighet! Om vi ska bli 350 000 år 2050 så har jag en liten fundering kring hur man tänkt lösa det rent logistiskt. Själv åker jag oftast buss men det fungerar inte alla gånger för det berömda vardagspusslet går inte ihop utan bil. Blir lösningen spårvagnstrafiken? Fler bussturer? Vad kommer att hända? Beror all denna trafik på att det byggts så mycket på sistone att det flyttat in så många nya Uppsalabor? Om det är så...så undrar jag hur det blir när man är klar med Ulleråker. Eller har alla dessa vägarbeten ändrat på våra körvanor? Någon som vet?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar