tisdag 21 december 2010

Parkering i Fålhagen just nu




















Jag tänkte här om dagen att det är väldigt mycket snö i Fålhagen. Det är alltså tokmycket snö överallt i Fålhagen och så började jag fundera på det här med snöröjningen. Jag var väldigt nära att skriva ett inlägg om just det här på bloggen. Alltså att man borde försöka få bort snön ganska snabbt nu ifall det ska snöa mer den här veckan. Dock ändrades mina planer i måndags då jag såg detta på vägen till jobbet. Nu är det väldigt mycket snö i Fålhagen och många bilar som står parkerade längst gatorna här i Fålhagen. Ni som har en bil parkerad på gatan någonstans i Fålhagen, vänligen håll utkik efter parkeringsförbudet för det kan vara tecken på att gatukontoret vill underlätta livet för just dig. Man ska ta bort snön just på din gata. De här skyltarna har nu dykt upp så ta gärna en kvällspromenad förbi din bil så att den inte står insnöad någonstans och förhindrar snöröjningsarbetet. Dessutom så kan det bli dyrt att ha en insnöad bil i Fålhagen för jag tror att gatukontoret och parkeringsvakterna samarbetar flitigt :).

Jag skrev inte om detta tidigare men jag måste berömma bostadsföreningen i Tripolis som väldigt snabbt såg till att ta bort istapparna när det blev sånt väder. Bra jobbat där!

2 kommentarer:

Eva Berglund sa...

Skriv gärna en snutt om barnvagnstrafikantera (och rollatorchaufförerna) som travar omkring mitt ute i gatan just nu.

hanna sa...

hrm. sen när de väl ska ploga då kommer man inte fram nånstans utan får köra in på en liten gård (läs gränd)... ;)

Skicka en kommentar