torsdag 2 december 2010

Hundar i Fålhagen




















Jag är stolt över alla hundägare här i Fålhagen. Det här kortet tog jag idag med min alldeles för gamla mobiltelefon. Trots att kvalitén inte är den bästa så ser man ändå hur hundägarna kämpar med att plocka efter sina hundar. Det tycker jag är jättebra. Tyvärr så hinner man inte tömma den här papperskorgen tillräckligt ofta. Det verkar bli problem i början av varje vinter eftersom papperskorgen var lika full förra året ungefär vid den här tiden. Och jag tror att jag har en mycket trolig förklaring till varför det blir så. Min teori är att när det blir kallare så vill inte hunden gå så långt och det passar nog husse och matte alldeles utmärkt. Den här papperskorgen ligger i en park bakom Tripolis och det är magiskt att gå där just nu. Det är tyst, vintrigt, otroligt vackert med andra ord alltså! Till slut ett tack till alla hundägare som plockar efter sina hundar och gör Fålhagen till en hundbajsfri zon. Ingenting hittar man på trottoarerna...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar