tisdag 30 november 2010

Med snön kommer även parkeringsvakterna...















Fotade denna ganska exotiska polishusvagn utanför Kalas i höstas. Vad polisen gjorde på Kalas-byggnaden vet jag inte men jag var på väg hem från en trevlig kväll på Buddys. För övrigt så undrar jag om man kan man dra några slutsatser om polisens monetära resurser utifrån husvagnens årsmodell? Vad har då denna bild med Fålhagen att göra? Jo, likt fåglarna och hararna har även Uppsalas parkeringsvakterna vaknat till liv. Såg att de kollade näst intill varenda bil här i Fålhagen idag kl.14.15! De räknar väl med att vi inte orkar gå ut och fixa så att p-biljetterna är giltiga. Så se upp! Lik fåglarna så jobbar även parkeringsvakterna i grupp. Det kanske är roligare att vara utomhus med någon när det är så här kallt. Parkeringsvakterna gör ett bra jobb, men jag vill inte att några fålhagenbor drabbas av extra utgifter så här nära inpå julen. De pengarna kan man faktiskt lägga på föreningsavgiften eller några extra julklappar :). Det tänkte jag göra. Om en halvtimme är det faktiskt den 1 december 2010! Tänk vad tider går...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Juuso och Niina, Fålhagenbloggarna från UNT här. Vi upptäckte nyss er blogg och tänkte visa upp er i vår. Vi håller på med en adventskalender om Fålhagen för tillfället och lägger er under lucka två. Hoppas ni samtycker! Lånar bilderna på er från presentationen för lite mer "liv i luckan". Misstycker ni - säg till så försvinner inlägget!
/M&M

Niina sa...

Kul, ni får gärna ha med oss:). Vi brukar följa eran blogg också.

Skicka en kommentar