söndag 14 november 2010

Kaffe i Fålhagen















Ibland blir man väldigt frustrerad över att grannen bakat kanelbullar och hela trappan luktar kanelbulle. Och så kommer man ut och känner hur det ligger en doft av kaffe över hela Fålhagen för då har Lindvall "råkat" släppa ut lite kaffedoft. Kaffedoften tillsammans med kanelbulledoften från grannen gör att man nästan automatiskt går och fikar.

Jag vet inte om ni minns men i vintras skrev jag hur någon börjat dumpa kaffemuggar vid hotellbygget. Jag har inte sett några muggar sedan vintern, och nu börjar det åter bli vinter och plötsligt dyker de upp! Jag misstänker samma gärningsman i båda fallen. Här kan ni se två muggar på Ymergatan och om vinterns tendens håller i sig så kommer antalet muggar bara ökar tills han tröttnar. Läskigt. Hans/hennes beteende escalerar då han/hon först lämnade sina muggar på en byggplats, men i hans/hennes senaste offer är ett staket i en bostadsförening på Ymergatan. Ni som bor där, håll ögonen öppna så fångar vi den här livsnjutare. Jag kan fråga grannen om hon vill bidra med lite kanelbullar för att göra fällan mer lockande. Eller så kanske man kunde få en papperskorg till Ymergatan nu när alla går där istället för Frodegatan. Bara en tanke.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar