fredag 26 november 2010

Jag ser ett samband...

... mellan Chopin-skivan vi hittade liggandes på marken på Ymergatan för ett tag sen (bild finns på bloggen:)), och med morgondagens artist på Musikens Hus. Det är nämligen den polske jazzpianisten Leszek Mozdzer som ska spela och hylla Chopin. Leszek har blivit utsedd till bästa pianist sju år i rad av Jazz Forum!

Jag såg förresten på UKK:s hemsida att de har kopplat sin kalender till facebook, så att när man läser om till exempel Leszek så ser man vilka som har tackat ja till eventet på facebook. Det är roligt tycker jag, trots att jag samtidigt tycker att det är aningen läskigt att man inte får någon notis när man tackar ja så att man vet att detta kommer att synas utanför facebook. Men det står ju faktiskt att evenemanget är offentligt, och då får man ju räkna med att alla ser ens namn. Hur som helst finns denna möjlighet tack vare facebooks plattform som tillåter hemsidor att bygga in valfria funktioner från facebook. Man skulle till och med kunna bygga ett helt facebook och försöka konkurrera om besökarna med riktiga facebook, läste jag i boken The facebook effect. Mark Zuckerberg försöker hålla all teknik så tillgänglig som möjligt för folk, det är coolt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar