måndag 15 november 2010

Radisson i Uppsala















Idag skrev UNT:s stadsdelsbloggare om hotellbygget vid Östra stationen och hur tråkigt det är att utsikten förstörs för många. Det tycker jag med. Jag och flickvännen hann inte sälja vår lägenhet innan hotellet kommer att stå klart. Varför är det så intressant? Ja, jag hade ju värsta bästa frasen klar för mig att inkludera i prospektet för om man står i sovrummet eller på rätt ställe på balkongen så kan man faktiskt se domkyrkotornen! Det tycker jag är häftigt :). Nu kommer hotellet antagligen förstöra den utsikten.

Jag måste säga att jag är rätt så nöjd med hur kommunen skötte snöröjningen i Fålhagen under kaosdagen i tisdags. Kanske har de tagit efter dem som håller på att bygga hotellet vid Östra stationen för där verkar man bygga dygnet runt just nu. Sprang förbi strax efter kl.9.40 i söndags och såg hur det var folk som jobbade på bygget! Det verkar vara bråttom att hotellet ska bli klart så snabbt som möjligt. Just det, det blir ett Radisson-hotell där. Mer om ämnet finns på UNT:s hemsida som jag bifogar här:
http://www.unt.se/ekonomi/radisson-aringter-till-uppsala-107989.aspx

0 kommentarer:

Skicka en kommentar