måndag 8 november 2010

Ännu ett inlägg om sushi

Foto: frankartculinary, Creative commons, www.flickr.com

Något ämne i sushi måste vara väldigt beroendeframkallande, för jag kan helt enkelt inte hålla mig ifrån den maträtten :). Eller så har jag brist på Omega 3 kanske, för det är ofta laxen jag är sugen på. I tisdags åt jag på Ayakos, och i fredags på Mikakus, den förstnämnda här i Fålhagen, den sistnämnda på Höganässidan, vid Vaksalagatan. Jag skrev en recension för sushiställena i Fålhagen typ förra året här på bloggen, men nu tänkte jag uppdatera den lite.

Jag har nämligen insett att jag tycker att Ayakos sushi är allra godast. Den får en 9:a. Yama ligger bara ett myrsteg efter, men har för små bitar för min smak. Däremot brukar man få goda gröna alger tillsammans med sin sushi hos dem, vilket man inte brukar få hos Ayakos. Därför hamnar Yama också på en 9:a. Mikakus sushi har något som fattas, kanske är bitarna lite för smaklösa. Däremot är deras wasabi allt annat än smaklös! Den känns väldigt fräsch och livfull. Men betyget blir en 8:a. Mey Wang sushi är en annan sushirestaurang som ligger nära Fålhagen, men den ligger en bit in i Höganäs, på S:t Persgatan. Här är sushin billigare, men inte av lika bra kvalitet som på ovan nämnda restauranger enligt oss. Däremot är servicen jättebra! Betyget blir en 6:a. Stället har dock fått bra betyg av många på sushikartan.se.

En annan sushirestaurang i närheten som har fått bra betyg på sushikartan.se är Ichiban sushibar, som också ligger på Vaksalagatan, nära centrum. Där har ingen av oss varit än, men ett minus som jag vet är att de inte har öppet på helgerna.

1 kommentarer:

Fru Puff sa...

Min sushifavorit just nu är Sushiyama på Tågstationen. Det är kanske tveksamt om den tillhör Fålhagen men den ligger ju hyfsat nära.

Skicka en kommentar