tisdag 9 november 2010

Snön är här!!

Jag var på möte i Stockholm idag när det började singla ner vita snöflingor mot marken. Det såg rätt mysigt ut, men det förvandlades till världens slask. Usch, vilken novemberdag, tänkte jag på tåget (som givetvis var försenat pga snön, dock bara 10 min).

Men när jag klev av i Uppsala var allt täckt av ca 7 cm snö, och det föll ner mer mjuk snö från himlen. Alla ljud dämpades, luften var sådär härligt grågulrosa som den blir av snöfall, och snön knarrade under mina Converse. Då kom alla härliga minnen från förra vintern då snön låg så länge. Jag gick hemåt och tänkte på snowboard, pulkaåkning på sena kvällar och på sol som gnistrar på vit snö. Jag hoppas denna vinter blir lika bra! Jag som precis köpt en ny turkos vinterjacka - vilken timing! Jag ska bara trycka ner raggsockor i mina Converse så är jag redo :). Eller rota fram vinterkängorna...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar