onsdag 17 november 2010

Fråga inte vad din bostadsrättsförening kan göra för dig, utan vad du kan göra för dem



Vi har blivit kontaktade av valberedningen för bostadsföreningen, eftersom de behöver nya medlemmar till styrelsen. Det är ju så klart roligt, men samtidigt undrar jag om vi har tid. Det är tydligen svårt att hitta folk till styrelsen, både i vår bostadsrättsförening och andra närliggande föreningar (har jag hört). Folk har lätt för att klaga på sin förening, men de är inte alltid så villiga att ställa upp själv och sitta i styrelsen. Jag tillhör själv den kategorin rätt ofta. Så kanske är det dags att ta mitt ansvar och ställa upp?

Undrar om det är extra svårt att hitta styrelsemedlemmar här i Fålhagen, eller om det ser likadant ut i hela stan? Även om jag tycker att Fålhagenbor allmänt är rätt osociala vad gäller att umgås med sina grannar så misstänker jag att situationen är densamma i andra stadsdelar. Man har ju suttit i valberedningar själv och vet hur sjukt svårt det är att hitta folk till alla slags föreningar.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar