onsdag 19 mars 2014

Relationsdagen

Det var en helsidesannons om Relationsdagen i UNT häromdagen. På annonsen kunde man se Elaine Eksvärd och en text om att dagen kommer att handla om kommunikation. Dock hade man glömt skriva var Relationsdagen skulle gå av stapeln så i fall du undrar så ska du till UKK, Uppsala Konsert och Kongress. Och om du har möjlighet att gå dit (du måste köpa en biljett) den 25 mars så tycker jag att du ska göra det. Dels så är kommunikation det absolut svåraste människor kan hålla på med, så det är ett ämne som man alltid behöver utveckla. Ibland kraschar kommunikationen på grund av generationsklyftor och ibland så pratar man om två olika saker, fast ämnet är ett och samma. Det kan bli så många tokigheter kring kommunikation så att ju mer man kan om det desto bättre. Särskilt om du jobbar med människor och det gör väl de flesta nuförtiden. 

Jag har haft fördelen att lyssna på Elaine Eksvärd och jag har även läst hennes bok om härskartekniker. Hon är en fantastisk berättare och fångar det relevanta i ämnena. Det är det som kommunikation handlar om, att lyckas fånga det som är relevanta just för den man lyssnar på. Och så tycker jag att du kan gärna läsa hennes bok om härskartekniker. De är vanligare än vad man tror. Och så har du möjlighet att lyssna på Skavlan. Där har vi en helylle man som gör att jag sitter fängslad framför tv:n på fredagar. 

Plats och tid: UKK den 25 mars

0 kommentarer:

Skicka en kommentar